دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اداری، منزل، آشپزخانه، پارتیشن اداری و ...

توصیه‌هایی برای داشتن دفتر کار خوب

برای داشتن یک دفتر کار خوب نیاز نیست حتما هزینه‌های زیادی پرداخت کنید. شما راه‌های بسیاری دارید. عوامل بسیار زیادی باعث می‌شود که کارمندان در یک محیط احساس خوب داشته باشند و محیط کاری خود را به خوبی نام ببرند.
اول از هر چیزی باید به هوای محل کار و سیستم تهویه آن توجه کنید. معماران، دفترهای کار را طوری طراحی می‌کنند که سیستم تهویه آن به صورت طبیعی برقرار باشد. یعنی سعی می‌شود هر اتاقی پنجره داشته باشد و یا با پارتیشن اداری جدا شود که حداقل از نور کافی بهره‌مند شود. البته برخی از این پارتیشن‌ها را جوری قرار می‌دهند که مانند دیوار عمل نمی‌کند، در واقع قسمت بالای آن کمی فاصله دارد و امکان جابجایی هوا برقرار است.
راحتی وسایل موضوع بعدی است. ارگونومیک بودن مبلمان اداری برای دفتر کار خوب الزامی است. زمانی که به سلامت جسمانی کارکنان خود اهمیت دهید، آمادگی رشد سازمانی خود را هم داشته باشید.
در انتخاب رنگ وسایل دقت بیشتری داشته باشید. برای داشتن یک انتخاب هوشمندانه می‌توانید مقاله روان‌شناسی رنگ‌ها در دکوراسیون اداری محل کار را مطالعه کنید. چرا که هر رنگی انرژی خاص خود را دارد. همچنین قرارگیری رنگ‌ها در کنار هم نیز انرژی‌های متفاوتی ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل می‌تواند موضوع جالبی باشد که روی حال و هوای کاری شما در دفتر کار خوب تاثیر بگذارد.

دفتر کار خوب

روی میزتان وسایل کارآمد را بچینید

شما باید بدانید که چه وسایلی برای میز کار اداری شما مناسب است و وسایل اضافی را حذف کنید. میزهای شلوغ کارایی شما را پایین می‌آورند.هر چقدر هم دفتر کار خوب داشته باشید زمانی که بین وسایلتان سردرگم شوید، بخشی از انرژی خود را از دست داده‌اید. اما قبل از همه این موارد برای نظافت آن فکری داشته باشید. تمیز کردن برخی از میزها ممکن است دارای شرایط خاصی باشد. پس بهتر است از آن آگاهی داشته باشید.
پس از موضوع نظافت میز و اهمیت آن، حال باید تک تک وسایل را با دقت انتخاب کنید. این حس خودتان را هنگام کار متفاوت می‌کند. وجود یک ساعت رومیزی باعث می‌شود کارهایتان را بهتر تنظیم کنید. اما اگر این موضوع ممکن است حواستان را پرت کند می‌توانید آن را حذف کنید.
وجود یک تقویم کوچک، همراه خوبی برای برنامه‌ریزی کارهایتان در روزهای آینده می‌شود. می‌توانید برای یادآوری جلسات خود روی آن علامت‌های قابل مفهوم بزنید و برای آن یادداشت بگذارید.
از گیاهان غافل نشوید، یک گلدان کوچک روی میزتان بگذارید و از دیدنش لذت ببرید. البته پیشنهاد می‌کنیم ازین کار تجربه به دست آورید. ممکن است به یکسری از گیاهان حساسیت داشته باشید. بهتر است از این گیاهان دوری کنید تا شما را در هنگام کار دچار مشکل نکنند.

در دفتر کار خوب، از تاثیر آینه‌ها برایتان می‌گویم

برای اشخاصی که در طول روز با ارباب رجوع صحبت تلفنی یا حضوری دارند یک راهکار خوب برای بهبود روابطشان داریم. قرار دادن یک آینه روبروی خود باعث می‌شود که گاهی نگاهتان به فرم چهره خود بیفتد. حتما می‌دانید که امروزه زبان بدن موضوع مهمی برای موفقیت در جلسات کاری است. حالات چهره شما کاملا بر روی افکار و تصمیم شریک تجاری شما می‌تواند تاثیر بگذارد. با این کار شما خود را جای نفر مقابل می‌گذارید و اگر از چهره شما خستگی مشخص باشد سعی می‌کنید آن را اصلاح کنید.
از آن‌جایی که هر فردی علاقه دارد خود را زیبا ببیند، در این صورت با نگاه کردن در آینه ناخداگاه لبخند بر روی لبانتان خواهد آمد. همین انرژی مثبت تا دقایقی با شما همراه می‌شود.
اما استفاده از آینه‌ها محدود نیست. برای مثال امروزه در دکوراسیون داخلی فضاهای کوچک با قرار دادن آینه‌ها سعی می‌کنند فضا را بزرگ‌تر نشان دهند و همچنین با بازتاب نور، فضای اطراف هم روشن کنند.

+ نوشته شده در  شنبه 28 ارديبهشت 1398ساعت 18:50  توسط محیا یوسفی 

انتخاب کمد دیواری مناسب برای فضای شما

کمد دیواری قفسه‌هایی هستند که نظم تعدادی از وسایل ما را به عهده می‌گیرند. زمانی که نقشه یک ساختمان را می‌کشند یکی از مهم‌ترین فضاهایی که در نظر می‌گیرند محل نصب و جایگذاری کمد دیواری است. این موضوع آن‌قدر مهم است که زمانی را که برای بازدید از خانه جهت خرید یا اجاره آن می‌رویم، وجود کمد دیواری در اتاق‌ها یک آپشن به حساب می‌آید. در صورتی که برای فضایی نیاز به نصب آن داشته باشیم باید نکات انتخاب کمد دیواری مناسب را بدانیم.
امروزه طراحی‌های متنوع و جذاب کمد دیواری، علاوه بر یک وسیله کاربردی بودن، نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی منازل و دکوراسیون اداری دارد. به خصوص که ظاهر کمدهای دیواری نیز بیش از پیش شکیل شده است. برای مثال در قسمت درب آن از آینه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین دور از انتظار نیست که انتخاب کمد دیواری برای منزل یا دیگر فضاها کمی پیچیده باشد. برای این کار شما باید یک سری اطلاعات کلی در این زمینه داشته باشید و پس از آن با کارشناسان طراحی دکوراسیون مشورت کنید. کارشناسان با تجربه گروه مکعب گروپ شما را در این امر به خوبی راهنمایی کرده تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

انتخاب کمد دیواری

 

چند نکته برای انتخاب کمد دیواری

پیشنهاد می‌کنیم در ابتدا فضا را به صورت کلی در نظر بگیرید. پیش بینی کنید که بعد از نصب کمد دیواری دچار مشکل نمی‌شوید و حتی به نظم وسایل شما کمک شایانی خواهد کرد. معمولا کمد دیواری در اتاق خواب، اتاق کار و درس نصب می‌شوند. اما در مواردی هم بر اساس درخواست صاحب خانه در گوشه‌ای از پذیرایی نیز نصب می‌شوند.
سپس سایز محل انتخابی خود را با متر یادداشت کنید. این اندازه گیری باید بر اساس فاصله کف تا سقف و اندازه سطحی به سانتی متر باشد. پیشنهاد می‌کنیم این اندازه‌ها را چندین بار اندازه‌گیری کنید تا از آن مطمئن شوید. این موضوع دست شما را باز گذاشته است. در واقع کمدهای دیواری اندازه مشخص و یکتایی ندارند. هر کدام از آن‌ها با توجه به مساحتی که باید نصب شوند اندازه‌گیری می‌شوند.
در مورد جنس چوب‌هایی که با آن کمد دیواری را می‌سازند تحقیقات کنید. انتخاب کمد دیواری به شرایط آب و هوایی منطقه شما نیز بستگی دارد. برای مثال باید بدانیم در منطقه شرجی چه نوع چوبی را انتخاب کنیم که عمر بهتری داشته باشد.

چگونه با تنوع مدل و رنگ از انتخاب خود سردرگم نشویم

امروزه در بازار رقابتی باعث شده شاهد طرح و مدل‌های بی‌نظیر و زیبای انواع کمد دیواری شویم. اما همه این مدل‌ها باب میل ما نیست و علاوه بر آن برای فضای مورد نظر ما نیز مناسب نیستند. همچنین اگر به هر فروشگاهی سر بزنیم فروشندگان آن با پیشنهادهای زیاد ممکن است ما را سردرگم کنند. به همین دلیل بهترین انتخاب را همیشه خودمان انجام می‌دهیم. البته این انتخاب باید پس از تحقیق و پرس‌وجو باشد تا تبدیل به انتخابی هوشمندانه شود.
اما چرا می‌گوییم خودمان همیشه بهترین انتخاب را انجام می‌دهیم؟ به این دلیل است که ما از نیاز خود برای خریدمان با خبر هستیم. برای مثال به خوبی می‌دانیم که در قبال پرداخت این هزینه چه چیزی را باید به دست آوریم. چه وسایلی را لازم است درون این کمد جای دهیم و به آن نظم ببخشیم. پس این بهترین راه است که در ابتدا بدانیم لازم است چه چیزهایی را درون کمد مورد نظر جای دهیم. طبقات و کشوهایی که لازم داریم را مشخص کنیم و حتی شاید لازم باشد قفسه‌هایی را برای نگهداری کتاب در نظر بگیریم. فروشگاه‌های بسیاری وجود دارند ک درخواست شما را به صورت سفارشی انجام می‌دهند. شما با کشیدن یک طرح ساده از انتخاب کمد دیواری خود لازم است یک توضیح کوچک به سازنده بدهید تا آن را باب میل شما بسازد.

+ نوشته شده در  سه شنبه 24 ارديبهشت 1398ساعت 15:53  توسط محیا یوسفی 

بررسی خرید مبلمان اداری چرم

اگر قصد خرید مبلمان برای شرکت خود دارید عجله نکنید. شما باید خیلی از جوانب را در نظر بگیرید تا به بهترین انتخاب و خرید خود برسید. ما در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از مزیت‌های خرید مبلمان اداری چرم را به شما بگوییم. شاید نظرتان در رابطه با خرید اجناس دیگر تغییر کند. اما بدون شک به اطلاعات شما افزوده می‌شود و بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.
مبلمان چرمی هم مانند دیگر اجناس دارای درجه‌بندی کیفی است. اگر می‌خواهید یک جنس مرغوب داشته باشید، خرید خود را از مراکز معتبر فروش مبلمان اداری انجام دهید. با این کار از تضمین کیفیت جنس خریداری شده خود اطمینان حاصل خواهید کرد.اما جنس چرم در بازار در دو نوع طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود. شما با توجه به نیاز و بودجه خود باید آن را انتخاب کنید. اما طبیعی است که چرم طبیعی دارای درجه مرغوبیت بیشتری نسبت به مدل مصنوعی آن است.

اما خب قیمت بیشتری هم دارد. البته امروزه در ساخت چرم‌های مصنوعی نیز دقت بیشتری شده تا از لحاظ کیفیت و زیبایی بسیار شبیه به چرم طبیعی باشد. با خرید مبلمان با چرم مصنوعی در هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنید.زیبایی مبلمان در فضاهای اداری به راحتی به چشم می‌آیند. پس برای انتخاب رنگ و طرح مناسب باید به دکوراسیون فعلی فضای کاری خود نگاهی بیندازید و بر اساس آن المان‌ها انتخاب صحیح داشته باشید. چرم قابلیت ست شدن با بسیاری از وسایل را دارند. معمولا پایه‌ها و دسته‎‌های مبلمان چرمی از جنس چوب است. برای رنگ چوب این مبلمان هم قدرت انتخاب و نظر دادن دارید. حتی اگر از رنگ خاصی از چرم این مبلمان خوشتان آمده می‌توانید برای ست کردن از رنگ چوب آن کمک بگیرید.

مبلمان اداری

مزیت‌های خرید مبلمان اداری چرم

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در شرکت‌ها مهم تلقی شده، نظافت مبلمان است. پارچه‌های متنوعی برای تولید مبلمان اداری وجود دارند اما قبل از خرید باید توجه کنیم که در صورت کثیف شدن آیا این مبلمان به راحتی تمیز می‌شوند یا خیر؟ در این مواقع، فروشنده به شما خرید مبلمان اداری با جنس چرم را پیشنهاد می‌کند. درست است که تا حدودی قیمت آن نسبت به دیگر مدل‌ها گران‌قیمت‌تر است اما به مزیت‌هایش می‌ارزد. تمیز کردن مبلمان چرمی به راحتی انجام می‌شود.
از دیگر مزیت‌های مبلمان اداری چرم، شکل و ظاهر زیبای آن است که می‌تواند دکوراسیونی شیک برای دفتر کار ما بسازد.
راحتی مبلمان شاید از ظاهر آن نیز مهم‌تر باشد. مبلمان چرمی به دلیل جنس قابل انعطاف‌پذیری که دارند به راحتی فیت بدن در هنگام نشستن می‌شوند. حتی در طولانی مدت نیز شما را دچار خستگی نمی‌کند. به همین دلیل این مبلمان برای اتاق جلسه مناسب است.

نگهداری از این مبلمان در فضای اداری

همان‌طور که گفتیم این مبلمان کمی گران‌تر از دیگر جنس‌های مبلمان هستند اما در عوض مزیت‌های زیادی دارند که جای شک و تردید برای خرید آن نمی‌گذارند. پس باید در قبال خریدی که انجام می‌دهید نحوه نگهداری از آن را هم بدانید.
برای تمیز کردن مبلمان اداری چرم باید از یک پارچه نرم از جنس نخی یا یک حوله استفاده کنید. نظافت هفتگی مبلمان چرمی، طول عمر زیبایی آن را افزایش می‌دهد. در صورتی که قسمتی از مبل نیاز به نظافت بیشتر داشت، می‌توانید با یک دستمال نم‌دار روی آن را تمیز کنید؛ اما دقت کنید که رطوبت روی مبل باقی نماند.
مبلمان اداری چرم را در معرض نور خورشید قرار ندهید. نور مستقیم خورشید می‌تواند به جنس چرمی آن آسیب برساند.
البته رنگ مبلمان در نحوه نگهداری آن نیز بسیار تاثیر دارد. برای مثال مبلمان اداری چرمی با رنگ سفید بسیار حساس‌تر هستند.
مبلمان چرمی خود را از حرارت شومینه، شوفاژ و… دور کنید. حرارت باعث ایجاد ترک‌هایی بر روی مبل می‌شود که می‌تواند ظاهر آن را از رخ بیندازد.

+ نوشته شده در  شنبه 21 ارديبهشت 1398ساعت 18:29  توسط محیا یوسفی 

کارکرد میز کار گروهی در شرکت‌ها

میز کار گروهی، میزهای نسبتا بزرگی هستند که بر اساس نیاز شما برای کارمندانتان تقسیم فضا می‌شوند. با وجود این میزها، زمینه برای انجام کار گروهی توسط کارمندانتان در شرکت را ایجاد می‌کنید. البته این نکته را هم بگوییم که جابجایی این میزها به دلیل ابعاد بزرگ کمی مشکل است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم قبل از خرید، فضای مورد نظر را آماده کنید و زمانی که میزها آماده ارسال شدند به خوبی جای قرارگیری آنان را بدانید. جایی که این نوع از میز اداری را قرار می‌دهید باید در نهایت تصمیم نهایی شما باشد. زیرا جابجایی آن با توجه به قرارگیری داکت‌ها کار چندان آسانی نیست.
یکی از مزیت‌های استفاده از میز کار گروهی تقسیم راحت شبکه بین سیستم‌های کامپیوتری و کابل‌های تلفن است. زمانی که تمامی سیستم‌های کامپیوتری یک اتاق در یک سمت جمع شده باشند کابل‌ها نیز در یک سمت به راحتی قرار می‌گیرند. اما میزهای کار گروهی معمولا در مرکز اتاق قرار می‌گیرند که رفت و آمد را از دور اتاق راحت کنند. با این کار لازم نیست افراد متفرقه از بین میزها حرکت کنند. اما برای جایگذاری کابل‌ها و حفاظت آنان از داکت‌هایی استفاده کنید که روی زمین نصب می‌شوند.
شاید فکر کنید این میزها فضاهای محدودی را در اختیار کارمندان قرار می‌دهد. البته همین‌‌طور هم هست. شما در کمترین فضا بهترین استفاده را می‌کنید. اما اگر نوع کاری شما به گونه‌ای باشد که شما را با این میزها محدود کند می‌توانید این میزها را با کشوهایی که در کنار آن ساخته می‌شود سفارش دهید. با این کار فضاهایی را برای نظم دادن وسایل کارمندانتان در نظر می‌گیرید. شاید برایتان باور کردنی نباشد اما منظم بودن فضای کاری به بهبود روند کار نیز کمک می‌کند.

میز اداری

میز کار گروهی برای چه مشاغلی مناسب است؟

میز کار گروهی برای کارمندانی که شغل مشابه دارند مفید است. حس تعامل را در بین همکاران بالا می‌برد. و این امکان را به آنان می‌دهد که بهتر در جریان کار قرار بگیرند. امروزه فضاهای کاری بسیاری وجود دارند که اصطلاحا به آن‌ها ورک استیشن می‌گویند. ورک استیشن یا سایت کاری فضای تقریبا بزرگی هستند که در آن همه کارمندان در نزدیکی هم می‌نشینند اما حریم خصوصی آن‌ها را می‌توان به کمک پارتیشن اداری حفظ کرد.
اگر تجربه کار در چنین فضاهایی را داشته باشید متوجه صمیمیت در کار خواهید شد. معمولا شرکت‌های استارت آپی از این شیوه استفاده می‌کنند. جنس کاری آنان به این شکل است که کارمندان باید ارتباطات قوی‌تری با هم داشته باشند.
اگر کارمندان شما در طول روز دارای ارباب رجوع باشند، این میزها انتخاب خوبی برای شما نیست. به دلیل نزدیک بودن قرارگیری صندلی‌ها دور تا دور این میزها کوچکترین سر و صدایی ممکن است باقی کارمندان را آزار دهد. آرامش در فضای کاری همیشه حرف اول را می‌زند. زمانی که مسائلی باعث شود تمرکز از کارمندان شما دور شود، احتمال خطا در کار آنان بالا می‌رود. با زیاد شدن خطاها، بازدهی کار کاهش پیدا می‌کند و در مواقعی ممکن است شرکت شما متوجه پرداخت ضررهای چشمگیری هم بشود.

آیا میز کار گروهی بهره‌وری کار را زیاد می‌کند؟

برای دانستن این موضوع ابتدا بیایید با مفهوم کار گروهی آشنا شویم. کار گروهی به فعالیتی گفته می‌شود که چند نفر برای رسیدن به هدفی مشترک تلاش می‌کنند. انرژی که چند نفر برای رسیدن به هدفی خاص صرف می‌کنند می‌تواند سرعت رسیدن به آن را افزایش دهد. نتیجه کار مطلوب‌تر و اکثرا با خلاقیت و تجربه انجام می‌شود. در این نوع فعالیت شما از گفته‌های دیگر افراد به فکر فرو می‌روید و به دنبال راه بهتر می‌گردید. در واقع فکر شما دچار چالش می‌شود و فرصت‌های جدید می‌سازد. زمانی که با این روش به نتیجه دلخواه رسیدید شما کوهی از تجربه و ایده به دست آورده‌اید. پس طبیعی است که میز کار گروهی برای شرکت‌هایی به وجود آمده‌اند که خواهان کار گروهی همراه با خلاقیت و ایده هستند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این نوع میزها میتوانید مقاله ” آشنایی با میز کار گروهی و مزایا و معایب آن ” را مطالعه کنید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 ارديبهشت 1398ساعت 18:37  توسط محیا یوسفی 

چرا باید از مبلمان اداری ارگونومیک استفاده کنیم؟

زمانی که به صورت تمام وقت در شرکتی استخدام می‌شوید یعنی زمان زیادی را قرار است در فضای اداری سپری کنید. اما آیا برای این زمان فکری برای سلامتی جسمانی خود کرده‌اید؟ این که چرا باید از مبلمان اداری ارگونومیک در طراحی دکوراسیون اداری استفاده شود دلایل بسیاری دارد. که نتیجه این کار به بهره‌وری نتیجه کار شما و در نهایت پیشرفت سازمان برمی‌گرد. زمانی که حال جسمی کارمند در محل کار خوب باشد این حس خوب در ذهن او جاری می‌شود و روند جلو بردن کارها برایش آسان‌تر می‌شود.
برای مدیران شرکت‌ها، سلامتی جسمی کارکنان در وهله اول باید در نظر گفته شود. درست است که شاید در ابتدا گمان کنید که محتمل هزینه زیادی خواهید شد، به خصوص که اگر به تازگی برای پارتیشن اداری قسمتی از شرکت هزینه کرده باشید اما اگر بدانید با این کار بهره‌وری کار را توسط نیروهای کارمند بالا می‌برید، متوجه اهمیت استفاده از مبلمان اداری ارگونومیک خواهید شد.

مبلمان اداری

 

با مبلمان اداری ارگونومیک در محل کار از چه قسمت‌هایی از جسمتان محافظت می‌کنیم؟

وضعیت بدنی شما در حالت نشسته در پشت سیستم باید به گونه‌ای باشد که هیچ قسمتی از جسمتان را تحت فشار نگذارد. امروزه بسیاری از کارمندان به دلیل مشغله کاری ممکن است ساعت‌ها از پشت سیستم خود بلند نشوند و در واقع چند ساعت مداوم در حالت نشسته مشغول و سرگرم به کار باشند. این مسئله می‌تواند مشکل جدی در سال‌های آینده برای او ایجاد کند. بهترین راه این است که هر چند دقیقه یکبار از نرمش‌هایی که حتی می‌شود پشت میز انجام داد غافل نشویم. اما شما باید از مبلمان اداری ارگونومیک هم بهره ببرید.
با مبلمان اداری ارگونومیک سلامتی شما در قسمت‌های ستون فقرات، کمر، گردن، شانه‌هایتان حفظ می‌شود. وقتی بهترین حالت قرارگیری خود در پشت میزتان ایجاد کنید نیاز به خم شدن ندارید. همین امر باعث بروز مشکلاتی مانند کمردرد، خستگی شانه‌ها و … شود. همچنین اگر صندلی شما قابلیت تنظیم ارتفاع را دارا باشد، امکان این را دارید که ارتفاع صندلی را جوری تنظیم کنید که پاهایتان با زاویه 90 درجه از سطح زمین قرار بگیرد. این کار موجب حفاظت از زانوی شما می‌شود. وقتی یک صندلی استاندارد داشته باشید در طی روز کمتر احساس خستگی خواهید کرد.
قابلیت تنظیم ارتفاع دسته‌های صندلی این امکان را به شما می‌دهد که بر اساس ارتفاع میز اداری خود فاصله آرنج و مچ دست خود را با سیستم کامپیوتری‌تان تنظیم کنید. با تنظیم شدن صندلی‌تان نحوه قرارگیری شما در بهترین حالت ممکن قرار می‌گیرد. با فاصله صحیح از مانیتور، از آسیب‌های جدی چشم‌هایتان جلوگیری کنید.

اما مبلمان اداری ارگونومیک چه ویژگی‌هایی دارند؟

صندلی که شما روی آن می‌نشینید و در طی روز حالت نشسته شما را ایجاد می‌کند باید شامل استانداردهایی باشد که در طی زمان بر روی اندام‌های شما تاثیر منفی نگذارد. نحوه قرارگیری شما پشت میز کاری‌تان باید هماهنگ با قد شما و فاصله‌های متناسب اندام با سیستم کامپیوتری‌تان داشته باشد. قسمت پشتی صندلی باید به قدری بلند باشد که در صورت تکیه دادن تمامی قسمت کمر و گردن شما را حفاظت کند. ستون فقرات شما دارای یک قوس طبیعی است که این قوس باید توسط پشتی طبی صندلی شما پر شود. در صورتی که جای این قوس خالی باشد ناخداگاه شما در وضعیت بدی از نشستم قرار می‌گیرید و این حالت به ستون فقرات شما فشار جدی می‌آورد.
جای نشستن شما بر روی صندلی باید راحت باشد. فوم کار شده در مبلمان اداری نرم و از جنس مرغوب و معمولا از جنس چرم است. یک صندلی اداری ارگونومیک دارای عمق و سطح استاندارد است که با نشستن بر روی آن تا قسمت زانوی خود احساس راحتی کنید.
برای قسمت گردن و جلوگیری از خستگی شانه، مبلمان اداری ارگونومیک را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که محلی برای تکیه دادن گردن و شانه‌هایتان باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله ” ویژگی مبلمان اداری ارگونومی ” را مطالعه کنید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 9 ارديبهشت 1398ساعت 14:22  توسط محیا یوسفی 

تاثیر آینه در دکوراسیون اداری

استفاده از آینه در دکوراسیون اداری و دکوراسیون منازل مسکونی تاثیر زیادی در زیباسازی فضا دارد. نصب کردن آینه در هر فضایی برای منظور خاصی است. به طور مثال نصب آینه در آسانسور برای جلوگیری از افتادن در چاله است؛ زمانی که در آسانسور را باز می‌کنید در صورتی که طبق عادت خودتان را در آینه ببینید مطمئن می‌شوید که کابین آسانسور در جای مطمئنی متوقف شده است. مثال دیگر، نصب آینه‌ها در باشگاه‌های ورزشی به دلیل ایجاد انگیزه و تمرکز حین ورزش است.
در طراحی دکوراسیون اداری  دفاتر اداری نصب آینه با دقت بیشتری باید انجام شود. اگر آینه را در مقابل میز اداری قرار دهید ممکن است تمرکز را از کارمندانتان دور کنید، و یا حتی بازتاب نور چشمانشان را اذیت کند. آینه‌ها تصویر هر شی را که در مقابل آن قرار گرفته باشد، منعکس می‌کنند. از این ترفند می‌شود در بزرگ‌تر نشان دادن فضاها کمک گرفت. برای مثال طراحان دکوراسیون داخلی بر اساس تجربه خود می‌گویند اگر فضای مورد نظر شما از نظر متراژ کوچک باشد، به کمک آینه‌ها می‌توانید این موضوع را برطرف کنید. در واقع با این کار فضا را از نظر دیدمان گسترش می‌دهید.
لازم نیست دور تا دور فضا را آینه قرار دهید، این کار باعث می‌شود سرگیجه بگیرید! تنها در یک سمت فضای اداری آینه قرار دهید و دکوراسیونی خاص بسازید. شما باید یک آینه را در بهترین جای ممکن در اتاق قرار دهید که بهترین تصویر از فضا را منعکس کند.
تا پیش از این استفاده از تابلوها روی دیوارها روالی برای زیباسازی فضا بوده، اما امروزه اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی توسط آینه شکل دیگری به هنر چیدمان فضای داخلی دکوراسیون اداری و منازل‌مان داده است. البته که یک آینه می‌تواند مانند یک تابلو زیبا باشد. تراش و ابعاد متناسب آن بر روی دیوار می‌تواند تا حد تابلو و حتی بیش از یک تابلو جذاب باشد.
شاید به سه دلیل اصلی استفاده از آینه در دکوراسیون‌ها اهمیت دارد. اولین دلیل برای روشن‌تر شدن فضا و انعکاس نور، دومین دلیل برای ایجاد عمق بیشتری از فضا و در واقع بزرگ نشان دادن جنبه بصری محیط، و سومین دلیل لوکس شدن فضا از گذشته است.

آینه در دکوراسیون اداری

 

خلق فضایی هنرمندانه توسط آینه در دکوراسیون اداری

امروزه طرح و مدل‌های بسیاری از آینه وجود دارد. اشکال تراشیده شده آن هم به صورت هندسی موجود است و هم به شکل نشانه‌هایی از طبیعت که بسیار زیباست. طراحی هنرمندانه آینه‌ها، دکوراسیون چشمگیری برای فضاها ایجاد می‌کند.
برخی از شرکت‌های طراحی دکوراسیون هستند که آینه را به صورت سفارشی برای شما طراحی می‌کنند. شما برای این طرح می‌توانید از لوگوی سازمانی خود استفاده کنید. همچنین برای نصب این آینه‌ها نگران نباشید. در طراحی آینه‌های تزئینی در پشت آینه چسب دو طرفه قرار داده‌اند که به راحتی بر روی دیوار ثابت می‌ماند، و نیازی به سوراخ کردن و پیچ کردن آن بر روی دیوار ندارید.
بعضی مواقع نیاز است برای دور تا دور آینه‌ها از قاب‌ها کمک بگیرید. برای مثال اگر در طراحی دکوراسیون اتاق مورد نظر شما چوب استفاده شده، شما می‌توانید از قاب چوبی با همان رنگ برای دور آینه استفاده کنید. یا حتی قاب آینه از جنس‌های دیگری مانند استیل نیز برای ساخت درخواست دهید.
البته نمونه‌های خلاقانه دیگری نیز از آینه‌ها در بازار موجود است. مثلا برای طراحی زمینه ساعت دیواری از آینه‌های تزئینی استفاده می‌کنند. با این کار شما یک ساعت شکیل خواهید داشت که علاوه بر نشان دادن زمان، از مزیت‌های استفاده از آینه در دکوراسیون بهره‌مند می‌شوید.

روشنایی فضا توسط آینه در دکوراسیون‌های اداری

همانطور که می‌دانید آینه‌ها می‌توانند نور را منعکس کنند. اگر از میزان نور در فضاهای اداری رضایت ندارید به کمک آینه می‌توانید یک سیستم پخش نور درست کنید. آینه را در جایی قرار دهید که محل انعکاس نور به صورت کارمندانتان یا صفحه مانیتورشان برخورد نکند.
همچنین برخورد نور بر روی میز اداری آنها می‌تواند آزاردهنده باشد. این بازتاب نور بهتر است به سمت دیوار دیگری برخورد کند و محیط را روشن کند. البته حواستان به این موضوع باشد که بازتاب نور از آینه بر روی نقطه دیگر برایتان دردسری نسازد. وسایل با قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید شفافیت رنگ خود را از دست می‌دهند.

+ نوشته شده در  چهارشنبه 4 ارديبهشت 1398ساعت 13:11  توسط محیا یوسفی